.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دوم مهرماه در دفاع مقدس

ابلاغیه قرارگاه عملیاتی جنوب ، اعلام آماده باش منطقه 10 سپاه ،تهیه طومار طلاب در حمایت از دولت ، اهم وقایع دوم مهرماه در طول دوران دفاع مقدس است .

1359
اسحاق رابین: یکی از عواقب و نتایج فوری جنگ بین ایران و عراق برای اسرائیل این است که جبهه شرقی سوریه، اردن، و عراق دیگر یک جبهه تهدید گر نیست زیرا عراق بطور کامل به جنگ با ایران پرداخته است.
وی از رهبران ایران و عراق تقاضا کرد اعلان آتش‌بس فوری نموده و از دو کشور خواسته تا بین آنها میانجیگری کند. (بنقل از حبیب شطی دبیرکل کنفرانس اسلامی).

1363
تداوم شناسایی و کسب اطلاعات از دشمن.
ابلاغیه قرارگاه عملیاتی جنوب نیروی زمینی ارتش درباره همکاری و هماهنگی تیمهای شناسایی یگانهای ارتش و سپاه مستقر در منطقه، ادامه فعالیتهای شناسایی سپاه در هور؛ گزارش گشت دریایی نیروی هوایی ارتش از کشتی مورد تجسس قرار گرفته و کشتیهای نظامی؛
گزارشهای ستاد مشترک ارتش از احتمال به کارگیری سلاح شیمیایی در منطقه به وسیله عراق و ورود تجهیزات نظامی از عربستان و کویت به عراق.

گزارش شناسایی عراق از وضعیت خودی. تمرکز نیرو در آبادان؛ تخلیه جزیره مینو از ساکنان؛
تجمع پاسداران و داوطلبان در دارخوین؛ راه اندازی ایستگاه برق اهواز بهوسیله کارشناسان روسی؛
کارگذاری پدافند هوایی در جزیره مجنون؛ کشیدن راه آهن از خرمشهر تا جزیره مجنون.

جنگ روانی و هشدار روزنامه های رسمی عراق مبنی بر وارد آوردن ضربه ای مهلک به جزیره خارک در صورت رد صلح از سوی ایران.
واکنش رادیو صوت الجماهیر عراق و روزنامه کویتی الوطن در قبال تهدید ایران به مقابله به مثل در حمله به کشتیها.
اوضاع شمال عراق؛ دستگیری 2000 نفر در کرکوک و فرار جوانان به مناطق کوهستانی شرق عراق از ترس مأموران امنیتی؛

نفوذ در شهر میرگه سور و تصرف و کنترل آن به دست حزب کمونیست کردستان عراق؛
گزارش قرارگاه حمزه از سازماندهی جاشها به فرماندهی فتاح جاف علیه طالبانی ها، به وسیله دولت عراق.
درگیری با ضدانقلاب در سقز، سلماس و مهاباد؛ کمبود نیرو در سقز و بوکان؛

ادامه روند تسلیم عناصر ضدانقلاب و اخطار حزب دمکرات در اشنویه به خانواده های عناصری که خود را با اسلحه تسلیم کنند ، مبنی بر گرفتن غرامت اسلحه.
فعالیتهای منافقین تحت عنوان "هفته مبارزه با جنگ" به صورت اخلال در شبکه های بیسیم، پخش اعلامیه دستنویس، و شعارنویسی در کرج، زنجان، تاکستان، رشت، چالوس، ساری، الیگودرز، اهواز، قوچان، بوکان، جیرفت؛
اعلام آماده باش منطقه 10 سپاه به واحدهای گشت مخفی به منظور خنثی سازی حرکات ضدانقلاب در هفته جنگ؛

هشدار ستاد مرکزی سپاه مبنی بر جاسازی مواد منفجره در دو دستگاه تانکر نفتکش به وسیله "گروهکهای غیرقانونی" و حمل آن به طرف تهران.
مراسم سومین روز هفته جنگ موسوم به روز نبرد اقتصادی: حضور رئیس جمهور در یک مزرعه گندم در یکی از روستاهای تهران و درو گندم همراه با روستائیان و جهادگران؛
اظهارات نخست وزیر در اجتماع مردم اراک مبنی بر اینکه «ایران ما اعلام کرده است هر نوع خطری برای خارک، تهدیدی برای صدور نفت و تهدید مستقیم برای آزادی کشتیرانی در خلیج فارس و اقیانوس هند خواهد بود.»

افشاگری سرپرست ستاد تبلیغات جنگ مبنی بر اینکه دولت عراق سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار داده بود، با ارائه اسنادی از نشریات داخلی حزب بعث.
تهیه پیشنویس قطعنامه ای شامل تمام مسائل جاری اعراب از جمله مسئله فلسطین و لبنان، جنگ ایران و عراق، و حوادث خلیج فارس، به وسیلة هیئت اتحادیه پارلمان عرب در کنفرانس بین المللی بین المجالس؛
پیشنویس طرح پیشنهادی کویت که در آن، حملات ایران به نفتکشهای سعودی و کویت محکوم شده است، و تأکید بر محفوظ بودن حق کویت در دریافت غرامت از ضررهای وارد به کشتیهای این کشور.

مواضع ضدایرانی سازمانهای منطقه ای: اتحادیه عرب از ایران خواست تا هرگونه حمله به کشتیرانی دریایی در منطقه خلیج عربی را فوراً متوقف سازد.
سازمان کنفرانس اسلامی در پی یک نیروی پاسدار صلح اسلامی بین نیروهای ایران و عراق. شورای همکاری خلیج و گفتگوی آتی با وزیر خارجه آمریکا درباره مسائل منطقه ای، نگرانی از حمله به نفتکشهای کویت و عربستان.
دعوت سوئد از عراق و امریکا در مراسم پرتاب یک موشک ضدهواپیمای آن کشور.

مقاله مفصل لوموندو بررسی ابعاد مختلف جنگ از جمله: چگونگی شروع جنگ، خسارات انسانی طرفین، مشکلات اقتصادی و محدودیتهای تسیلحاتی ایرانی و نقش ابرقدرتها در آن، مواضع قدرتهای جهانی و اروپایی و منطقه در قبال ایران و عراق، و اوضاع نفت در جهان و ایران.
مصاحبه مفصل مجله الدستور با مسعود رجوی که از جمله مسائل مطرح شده در آن عبارتند از: تبلیغات ضد جنگ سازمان مجاهدین خلق؛
اختلافات رجوی و بنی صدر، عدم توان ایران به دستیابی به پیروزی نظامی، الحاق بنی صدر به گروه مدنی، ادعای فعالیتهای مسلحانه و به قتل رساندن عناصرجمهوری اسلامی در ایران، ارتباط ایران با اسرائیل و دریافت سلاح از آن.

اعتراض اسرائیل به دولت انگلستان درباره درج یک پاورقی ضدیهودی در نشریه "امام" که سفارت ایران در لندن منتشر میکند.
تهدید وزارت خارجه انگلیس به این که در صورت ادامه درج پاورقی یاد شده، از انتشار نشریه مزبور جلوگیری خواهد شد.
گزارش رادیو بی بی سی از وضعیت مرزهای ایران و افغانستان: «رئیس دولت افغانستان گفته است که نیروهای ایرانی به خاک افغانستان تجاوز کرده اند.»

احضار کاردار افغانستان به وزارت خارجه در ارتباط با حوادث روز بیستم شهریور در زابل.
تهیه طومار هجده و نيم متری طلاب حوزه علمیه قم در پشتیبانی از "دولت محرومین" و هاشمی رفسنجانی به دنبال سخنان عتاب آلود امام در روز عیدغدیر که در آن، امام به سرزنش عده ای از جناح مخالف دولت موسوی پرداخته و از جمله گفته بودند : « اینهایی که هر کدام خودشان اگر حکومت یک محله باشند نمیتوانند اداره کنند آنجا را، چه طور به خودشان اجازه میدهند که یک دولتی که در عین همه گرفتاری هایی که در الآن دارد و از شرق و غرب به او فشار دارند می آورند، این مملکت را دارد اداره میکند و بخوبی هم اداره میکند ... اگر نانوایی یک شهر را به شما بدهند نمیتوانید اداره اش کنید، چطور میگویید که چرا دولت نمیدانم چه نکرده، چه نکرده؟ چی میگویید به جان این دولت؟ دست بردارید، از خدا بترسید، از غضب خدا بترسید! »

1365
تجاوز هواپیماهای عراقی به خارک، باختران، گیلانغرب و اسلامآباد.
ژون افریک: برای تمام شدن ذخائر ارزی ایران، حداقل باید صادرات نفت ایران 8 ماه متوقف شود، که در توان نظامی عراق نیست.
معاون فرمانده کل نیروهای مسلح عراق: “حمله آینده ایران از چند محور به منظور انحراف نیروهای عراقی از محور اصلی خواهد بود... نمیتوان حدس زد که انتخاب محل حمله ایران کجا خواهد بود.

بی.بی.سی.: افراد اصلی ارتش عراق به 500 تا 700 هزار نفر رسیده است. ارتش عراق یکی از بزرگترین ارتشهای مسلح جهان است.
برای پاسخگویی درباره حمله موشکی به یک نفتکش انگلیسی، کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس فرا خوانده شد.
کاردار ایران: امنیت در خلیج فارس یا باید برای همه باشد یا برای هیچکس. عراق است که به کشتیها حمله میکند و سپس مسئولیت آن را هم به عهده می گیرد.

همکاریهای دانشگاه اصفهان دربرآوردن نیازهای جنگ: تولید خنثی کننده های سلاحهای شیمیایی، اعزام 750 نفر طی یک سال گذشته از این دانشگاه و 170 نفر از دانشجویان سال آخر و کادرهای مجرب پزشکی.
مسئول ستاد جنگ وزارت معادن و فلزات، آمار نیروهای اعزامی و آموزش دیده، شهیدان، اسیران، مفقودان و کمکهای نقدی این وزارتخانه را اعلام کرد.
کارکنان مؤسسات و شرکتهای ایرانی در لندن و دوستداران خارجی انقلاب، 50 هزار لیره استرلینگ به جبهه های جنگ کمک کردند.

152هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل در بیانیه ای از رهبران عراق به عنوان جنایتکاران جنگی نام برد و خواستار محاکمه آنان شد.
دیدار وزیر خارجه عراق در مقر سازمان ملل با معاون وزیر خارجه امریکا و وزیران خارجه اردن، کویت، عمان، پرو، یونان و انگلیس درباره تحولات جنگ.
سفیر کویت در آمریکا: آمریکا مسئولیت بزرگی در پایان دادن به جنگ ایران و عراق دارد.

مقامات قضایی آلمان ادعا کردند که یک گروه غیرقانونی را که قصد ارسال هلیکوپتر کبرا (ساخت امریکا) و تجهیزات نظامی سنگین به ارزش 900 میلیون دلار به ایران داشتند، کشف کردند.
رادیو اسرائیل: نمایندگان ایران و عراق در اجلاس اقتصادی سازمان کنفرانس اسلامی بر سر ادامه جنگ، با هم درگیر شدند.
گزارش یک هفته نامه هندی از رسوایی تبلیغاتی عراق هنگام نمایش فیلم پیروزی عراق در جزیره مجنون و معرفی کردن جسد یک سرباز عراقی به جای سرباز ایرانی.
دادگاه لاهه رأی داد که امریکا باید 500 میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران را بازگرداند. قیمت نفت با یک دلار کاهش طی هفته گذشته به 12 دلار و 60 سنت رسید.

منبع: سايت شهيد آويني
1359


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.